Megújuló Fűtés

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Kalkulator a megujulo enregia hatekonysagaval kapcsolatban.
megujulo futes

Kalkulátorok

Kalkulator a megujulo enregia hatekonysagaval kapcsolatban.

Megújuló Fűtés

Napkollektor, napelem, hőszivattyú, biomassza fűtés, hőszigetelés és minden a megújuló energiákról. Faragja le fűtési és energiafelhasználási költségeit, optimalizálja lakása fűtési rendszerét.

Friss topikok

Elektromos autó a jövő közlekedése

2012.03.05. 13:04 | megujulofutes | Szólj hozzá!

Címkék: autó elektromos

Egyre gyakoribb olajárrobbanások, elfogyó és veszélyben lévő olajkészletek, egyre költségesebb kitermelés és globális felmelegedést gyorsító üvegházgáz-kibocsátás. Több indok nem is kell azért, hogy miért nem a belső égésű motorok jelentik a jövőnket. A jövő autója az elektromos autó lehet. Németország például azt tervezi, hogy 10 év alatt egymillióra növeli a használatban lévő elektromos autók számát útjain. Azt hogy ezek az autók mennyire nem szennyezik majd a levegőt, az dönti el, hogy honnan kapják az áramot. Ha példának okáért egy elavult szenes erőmű szolgáltatja a villamosenergiát, akár még rosszabb is lehet a mérleg, mint egy hagyományos dieselautónál. Ezért az elektromos autók elterjedéséhez biztosítani kell, hogy az áram 100%-ban megújuló vagy megújítható forrásból származzon. Maradva a németországi egymillió autónál, mint példa: ez azt jelentené, hogy ezek a gépjárművek ca. 2 TWh (2.000.000 MWh) villamosenergiát használnának fel évente. Ez egy 250-300 MWel erőmű egész éves megtermelt energiáját jelenti. Összehasonlítás képpen 200 szélerőmű vagy legalább 10-15 fatüzelésű erőmű megvalósítása kellene ehhez. Németországban felkészültek erre és az előző év megújuló energia termelése több mint kétszer ennyit nőtt, 4,3 TWh-t. Erre alapozva gondolják úgy, hogy jövője van az elektromos mobilitásnak. A legnagyobb probléma jelenleg, hogy egy elektromos autó 6-8 millió Forinttal kerül többe, mint egy hagyományos jármű és főleg kis kategóriájú autókból gyártanak csak ilyet. Az üzemeltetési költsége jelentősen kedvezőbb, akár 4-5 év alatt is megtérül (min. 40.000 km/év). Ennek fő oka, hogy a villamosenergiát nem terheli annyi adó, mint a benzint vagy a dieselt. – Véleményünk szerint ez is csak addig marad így, amíg tömegek nem kezdik el használni. Amivel jelenleg próbálják elérni, hogy elterjedjen ez a fajta közlekedés a következő: -          Busz sáv használata -          Ingyenes parkolás -          Adókedvezmények -          Ingyenes töltőállomások A villamosenergia hálózatot üzemelőknek az elektromos autók egy nagy könnyebséget jelentenének. A vízerőművek, atomerőművek éjszakára nem kikapcsolhatóak így az energia tárolás állandó problémákat és költséget jelent. A garázsunkban éjszaka töltés alatt lévő autók erre tökéletes megoldást nyújthatnának, persze ennek feltétele a tömeges elterjedésük. Reméljük mihamarabb találkozhatunk elektroautókkal a magyarországi utakon is. Kedvcsinálónak a BMW új elektromos koncepcióautója képekben:

BMW 8i

BMW 8i

BMW 3i

Kapcsolódó cikkek:    A magas olajár tönkreteszi a világgazdaságot     Követendő példa, egy Német település felemelkedése megújulókkal    Eljőtt a kőolajcsúcs, azaz a PEAKOIL

Forrás: Universität Würzburg, energie-zeitung

A bejegyzés trackback címe:

https://megujulofutes.blog.hu/api/trackback/id/tr84290410

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása